KONCEPCJA PRZEDSZKOLA
„SZCZĘŚLIWA TRZYNASTKA”
MISJA PRZEDSZKOLA
W naszym przedszkolu każde dziecko:
-
czuje się szczęśliwe i bezpieczne w życzliwej, dobrej atmosferze,
-
znajduje możliwość indywidualnego rozwoju,
-
rozwija aktywność twórczą i kreatywność,
-
dba o zdrowie i bezpieczeństwo swoje i innych,
-
zdobywa umiejętności, postawy i wiedzę dzięki skutecznym metodom pracy nauczyciela,
-
obcuje bezpośrednio z przyrodą, sztuką i kulturą,
-
jest wrażliwe na potrzeby innych.
WIODĄCE PROJEKTY KONCEPCJI
1. TWÓRCZO MYŚLIMY I DZIAŁAMY
Ogromną wartością współczesnego człowieka jest twórcze i kreatywne podejście do życia i otoczenia. Dlatego ważne jest aby przyszłe pokolenia posiadały predyspozycje do działania koncepcyjnego i tworzenia, a nie tylko odtwarzania. Kreatywny, zmotywowany i nastawiony na rozwój człowiek stanowi ideał przyszłości, do którego dążymy poprzez:
-
Rozwijanie twórczości dziecięcej w różnych obszarach (plastyka,teatr,muzyka,ruch)
-
Zindywidualizowane podejście do dziecka,
-
Dostrzeganie potrzeb oraz rozwijanie talentów i uzdolnień dziecięcych,
-
Stosowanie w pracy z dzieckiem metod aktywizujących,
-
Motywowanie do działań,
-
Stawianie zadań i problemów do rozwiązania,
-
Stosowanie metod z wykorzystaniem doświadczeń i możliwością samodzielnego badania i odkrywania,
-
Zapewnienie wszystkim dzieciom udziału w zajęciach dodatkowych rozwijających ich wrodzony potencjał.
2. DBAMY O ZDROWIE
Świadomość zdrowotna dzieci jest inwestycją w przyszłość. Zdrowy, bezpieczny i sprawny człowiek to zarazem człowiek samodzielny i szczęśliwy. W zakresie treści prozdrowotnych szczególny nacisk kładziemy na:
-
Wdrażanie dzieci do zdrowego odżywiania.
-
Dbanie o prawidłową sylwetkę oraz zdrowy i bezpieczny tryb życia.
-
Naukę higienicznych zachowań w życiu codziennym.
-
Dbanie o zdrowie psychiczne.
3. POZNAJEMY, BADAMY I CHRONIMY PRZYRODĘ
Rozwijająca się cywilizacja z dnia na dzień zmienia obraz świata. Człowiek musi zapobiegać zagrożeniom, jakie ona za sobą niesie. Ważne jest, aby dzieci w wieku przedszkolnym rozumiały, że człowiek jest częścią przyrody i musi mądrze korzystać
z jej zasobów oraz dbać i chronić środowisko, w którym żyje. Realizacja tych założeń możliwa jest poprzez rozwijanie u dzieci:
-
Wrażliwości na piękno przyrody,
-
Empatii w stosunku do wszystkich mieszkańców planety,
-
Umiejętności dbania o środowisko przyrodnicze,
-
Kreatywności w rozwiązywaniu problemów,
-
Umiejętności obserwacji i wyciągania wniosków,
z wykorzystaniem: metod aktywizujących, obserwacji i doświadczeń, działań i pracy na rzecz innych, bezpośrednich kontaktów z przyrodą (spacery i wycieczki), literatury dziecięcej i fachowej, twórczości artystycznej i technicznej, współpracy ze środowiskiem lokalnym.
4. RODZICE NASZYMI PARTNERAMI
Rodzic ma prawo decydowania na etapie wczesnej edukacji o kierunkach rozwoju swojego dziecka. Przedszkole jest otwarte na propozycje i sugestie rodziców oraz tworzy okoliczności sprzyjające wymianie doświadczeń z rodziną wychowanka.
Przedszkole zapewnia:
-
zajęcia otwarte dla rodziców, wspólne imprezy z rodziną dziecka,
-
otwartość nauczycieli na codzienne kontakty z rodzicami,
-
bieżące informowanie o postępach i problemach dziecka,
-
wspólne szukanie rozwiązań w problematycznych sytuacjach,
-
dostępność specjalistów i współpraca z rodziną dziecka potrzebującego pomocy,
-
szkolenia, warsztaty, dla rodziców na tematy związane z szeroko rozumianym wychowaniem dziecka.
Dobra współpraca z rodzicami to również korzyści dla dzieci w postaci:
-
współorganizowania wycieczek,
-
wizyt rodziców na zajęciach przedszkolnych w celu prezentacji swojego zawodu bądź hobby,
-
wizyt dzieci w miejscach pracy rodziców,
-
zaangażowania w akcje charytatywne organizowane w przedszkolu,
-
udział w różnych wydarzeniach życia przedszkolnego,
-
kontynuowanie w domu działań podjętych przez przedszkole.
WIZJA PRZEDSZKOLA
„SZCZĘŚLIWA TRZYNASTKA”
W KALISZU
Nasze przedszkole jest miejscem, w którym dziecko chętnie przebywa, bawi się, uczy, doświadcza, rozwija swoje wrodzone uzdolnienia w atmosferze radości, akceptacji i zrozumienia. To sprawia, że opuszczają je wychowankowie, którzy:
-
są wrażliwymi odbiorcani sztuki,
-
mają rozwinięte zdolności twórcze na miarę ich indywidualnej lini rozwoju,
-
otaczającą przyrodę postrzegają wielozmysłowo,
-
dbają o środowisko naturalne,
-
są przygotowani do podjęcia nauki w szkole podstawowej,
-
nawiązują pozytywne relacje z innymi,
-
potrafią współdziałać w zespole,
-
dbają o zdrowie własne i innych.
Przedszkole ściśle współpracuje z rodziną dziecka, dzięki czemu oddziaływania wychowawcze przedszkola i domu są spójne oraz sprzyjają kierowaniu się w codziennych działaniach uzgodnionym systemem wartości.
Kadrę przedszkola tworzy zespół osób z pasją, otwartych na potrzeby dziecka, innowacyjnie nastawionych wobec przyjętych zadań, chętnych do doskonalenia kwalifikacji zawodowych i wzbogacania swojego warsztatu pracy.
Przedszkole aktywnie włącza się do różnorodnych akcji organizowanych przez instytucje środowiska lokalnego, dzięki czemu promuje swoje osiągnięcia na zewnątrz.
Przedszkole postrzegane jest w środowisku jako placówka oferująca usługi edukacyjne o wysokim poziomie jakości.